Τώρα που καλοκαιριάζει οι εξορμήσεις γίνονται συχνότερες. Το αυτοκίνητό μας πολλές φορές γίνεται ο καλύτερος σύμμαχό μας σε ότι αποφασίσουμε. Η τιμή της βενζίνης, αλλά και η συντήρησή του είναι αυτή που παίζει τον μεγαλύτερο ρόλο στις επιλογές μας. Το ευχάριστο είναι ότι τα τελευταία χρόνια όλοι οι κατασκευαστές έχουν υιοθετήσει νέες τακτικές και τεχνικές για να περιορίσουν την κατανάλωση καυσίμου. Παράλληλα αν η συντήρηση είναι ελλιπής, τότε βλέπουμε την βενζίνη να παίρνει την κατιούσα. Καλό ηλεκτρολογικό σύστημα και καινούρια μπουζί βοηθούν την κατάσταση. Ο σωστός έλεγχος της πίεσης των ελαστικών είναι σημαντικό για να κατεβάσουμε περαιτέρω την κατανάλωση και να γλιτώσουν αρκετά ευρώ σε κάθε φουλάρισμα. Αν έχετε ακόμα τη μπαγκαζιέρα στην οροφή ή τις βάσεις για τα ποδήλατα από το καλοκαίρι έχετε πετάξει αρκετά λίτρα βενζίνης ή πετρελαίου, μιας και αυτός είναι ο πλέον ιδανικός τρόπος για να καταστρέψετε την αεροδυναμική του αυτοκινήτου σας. Το πορτμπαγκάζ σας είναι γεμάτο με διάφορα που πιθανόν να σας φανούν χρήσιμα κάποια στιγμή αλλά τελικά ποτέ δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο; Για παράδειγμα για κάθε 75 κιλά επιπλέον για κάθε 100 χιλιόμετρα η περισσότερη κατανάλωση είναι λίγο πιο πάνω από το μισό λίτρο βενζίνης. Κινητήρας που δεν λειτουργεί δεν καταναλώνει, οπότε αν το αυτοκίνητό σας έχει σύστημα start stop μην το απενεργοποιείτε, καθώς πέρα από βενζίνη θα γλιτώσετε και το θόρυβο. Αν πάλι δεν έχει μη διστάσετε να τον σβήσετε μόνοι σας, ειδικά αν ξέρετε ότι θα είστε ακινητοποιημένοι πάνω από 20 δευτερόλεπτα. Μην ανησυχείτε για τη μίζα. Αντέχει. Θα πρέπει να συμβουλεύεστε τον υπολογιστή ταξιδιού για την στιγμιαία κατανάλωση. Αυτή μπορεί να σας φανεί ιδιαίτερα χρήσιμη. Η ταχύτητα ταξιδιού επηρεάζει πολύ την κατανάλωση: αν κινούμαστε με τα ¾ της τελικής χρειαζόμαστε το μισό περίπου καύσιμο σε σχέση με την τελική, μιας και στα πολλά χλμ./ώρα η αεροδυναμική αντίσταση παίζει τον πιο σημαντικό ρόλο. Τη μεγαλύτερη δυνατή οικονομία την επιτυγχάνει κανείς πάντως με ταχύτητες γύρω στα 120 με 130. Ο κινητήρας στη φάση της προθέρμανσης καταναλώνει υπερβολικά, ενώ αντίστοιχα αυξημένες είναι και οι εκπομπές ρύπων. Έτσι αν θέλουμε να κάνουμε πραγματική οικονομία καυσίμου θα πρέπει να αποφεύγουμε όσο μπορούμε τις μικρές διαδρομές. Με αυτό θέλουμε να πούμε πως η προσπάθεια για εξοικονόμηση καυσίμου δεν μπορεί να γίνεται αποσπασματικά και περιστασιακά. Εχει να κάνει με την ψυχοσύνθεση του εκάστοτε οδηγού και κατά πόσο έχει στο νου του να κάνει οικονομία ή όχι….